INEXORABILUL DECLIN AL COTIDIANELOR

O lucida trecere in revista a problematicilor economice si evolutiilor tehnologice si culturale care in urmatorii ani vor provoca, cu siguranta, declinul iremediabil al presei tiparite in favoarea mijloacelor telematice de comunicare a fost facuta cu cateva luni in urma de Rupert Murdoch, figura dominanta in panorama ultracolorata a industriilor mediatice (cf.www.newscorp.com/news: Speech by Rupert Murdoch at the Anual Livery Lecture at the Workshipful Company of Stationers an Newspaper Makers – 13 martie a.c.). Murdoch, al carui imperiu mediatic isi intinde tentaculele pe toate continentele, ocupand pozitii de primara importanta atat in retelele globale de televiziune, cat si in domeniul presei si editorial, este de parere ca dupa o perioada lunga in care in jurul hartiei tiparite s-au putut construi initiative economice profitabile si s-a putut dezvolta un excelent circuit de afaceri, aceasta este pe cale de a-si epuiza capacitatea de a produce profit. Tema reflectiilor lui Murdoch a fost recent aprofundata intr-un sintetic articol cu un titul oarecum nelinistitor – Who killed the newspaper? (Cine a ucis ziarele?) – din “The Economist” (nr. din 26.08.2006). Pentru autorul sau autorii textului din prestigiosul saptamanal britanic, “ultimii mohicani” indarjiti ai lecturii ziarelor ar putea renunta la propriile obisnuinte cam in deceniul al cincilea al acestui secol. Intre timp, problemele economice ale presei tiparite vor deveni deosebit de grave prin pierderea treptata a “intrarilor” derivate din mica si marea publicitate care migreaza masiv spre internet, urmand tendinta cititorilor, la randul lor stimulati magnetic de>>> citeşte mai departe aici >>>

Anunțuri

Comentariile sunt închise.

%d blogeri au apreciat asta: